Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
ul. Mickiewicza 2 , 37-100 Łańcut
e- mail :
Tel: 17 225 69 61
Do zadań wydziału należy w szczególności:
-
określanie potrzeb rzeczowych i finansowych na prace geodezyjne i kartograficzne
z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz opracowywanie warunków technicznych do tych prac, przygotowywanie zleceń, nadzorowanie i odbiór tych prac, -
ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
-
prowadzenie z urzędu i na wniosek stron spraw związanych z postępowaniem
i orzecznictwem w zakresie ewidencji gruntów i budynków, -
utrzymywanie w aktualności części opisowej operatu ewidencji gruntów w systemie informatycznym, poprzez wprowadzanie zmian,
-
przyjmowanie i realizacja zamówień na wykonanie wypisów z rejestru gruntów,
-
poświadczanie zgodności z danymi ewidencji gruntów i budynków, wyrysów i wypisów,
-
wydawanie zaświadczeń do celów emerytalno ? rentowych i innych, o posiadaniu gruntów,
-
sporządzanie gminnych i powiatowych wykazów gruntów i zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
-
wykonywanie analiz i wnioskowanie potrzeb przeprowadzania okresowych weryfikacji danych ewidencyjnych i modernizacji ewidencji gruntów i budynków,
-
prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem i korektą granic i powierzchni obrębów i jednostek ewidencyjnych,
-
tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego bazy danych opisowych ewidencji gruntów i budynków w systemie informatycznym,
-
prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
-
prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem indywidualnych wniosków, ich badaniem terenowym i orzecznictwem z zakresu gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
-
prowadzenie spraw dotyczących gleboznawczej klasyfikacji gruntów zmeliorowanych i zrekultywowanych,
-
przekwalifikowywanie z urzędu gruntu rolnego na grunt leśny, jeżeli zalesienia gruntu dokonano na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich,
-
prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości.
-
przyjmowanie i ewidencjonowanie przedkładanych przez inwestorów lub ich umocowanych przedstawicieli - projektów sieci uzbrojenia terenu na mapach określonych w rozporządzeniu w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie.
-
nanoszenie na mapy do celów projektowych uzgodnionych projektów sieci uzbrojenia terenu,
-
koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
-
koordynacja sieci uzbrojenia terenu wykonanych w sposób niezgodny z uzgodnionym projektowanym usytuowaniem,
-
zawiadamianie i przewodniczenie naradom koordynacyjnym
-
wydawanie odpisu z protokołu z narady koordynacyjnej uzgadniającej projektowane sieci uzbrojenia terenu,
-
naliczanie opłat związanych z koordynacją usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, gromadzenie, przechowywanie i udostępnianie uzgodnionych dokumentacji projektowych wykonawcom prac geodezyjnych i kartograficznych oraz projektowych
Do zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej należy w szczególności:
-
udzielanie informacji o posiadanym zasobie, sposobach jego wykorzystania
i udostępniania, -
udostępnianie materiałów niezbędnych do wykonywania prac geodezyjnych
i kartograficznych oraz do powszechnego użytku, -
przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych oraz koordynacja realizacji prac,
-
opracowywanie warunków technicznych do prac geodezyjnych i kartograficznych zamawianych przez Starostę,
-
wydawanie wytycznych technicznych i opiniowanie warunków technicznych do wykonania zgłoszonych prac geodezyjnych i kartograficznych,
-
kontrola przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych pod względem jakości, kompletności oraz zgodności z obowiązującymi przepisami, instrukcjami technicznymi Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, instrukcjami branżowymi i wytycznymi wydanymi przez Ośrodek,
-
ewidencjonowanie, przetwarzanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu,
-
modernizacja i aktualizacja bieżąca zasobu, w tym mapy zasadniczej oraz dokumentów ilustrujących zasób,
-
gromadzenie i bieżąca aktualizacja zbiorczych informacji statystycznych, dotyczących treści zasobu,
-
analiza materiałów i wyłączanie z zasobu dokumentów nieprzydatnych do dalszego wykorzystania, przy współpracy w tym zakresie z archiwum państwowym,
-
ocena stanu zasobu i wnioskowanie potrzeby wykonania prac wynikających z tej oceny,
-
tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego,
-
tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej, a także standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 ? 1:5000,
-
zakładanie i prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
-
współdziałanie z jednostkami prowadzącymi ewidencję branżową sieci uzbrojenia terenu,
-
określanie potrzeb rzeczowych i finansowych na prace geodezyjne i kartograficzne dotyczące zasobu geodezyjnego i kartograficznego o znaczeniu powiatowym oraz przygotowywanie zleceń, nadzorowanie i odbiór tych prac,
-
analiza i zatwierdzanie projektów osnów geodezyjnych w zakresie osnów szczegółowych,
-
zakładanie osnów szczegółowych,
-
zaliczanie opłat związanych z prowadzeniem i udostępnianiem zasobu.
W zakresie godpodarki nieruchomościami Skarbu Państwa:
-
-
Tworzenie i prowadzenie zasobu nieruchomości Skarbu Państwa.
-
Ewidencjonowanie nieruchomości.
-
Zapewnianie wyceny tych nieruchomości.
-
Wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu ( w tym aktualizacja opłat) oraz prowadzenie windykacji z tych należności.
-
Współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także z właściwymi gminami.
-
Sporządzanie planów wykorzystania zasobu.
-
Zabezpieczenie nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem.
-
Prowadzenie spraw dotyczących zbywania i oddawania w wieczyste użytkowanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu.
-
Naliczanie i aktualizacja opłat za nieruchomości oddane w trwały zarząd, wieczyste użytkowanie, użytkowanie.
-
Przygotowanie zezwoleń na zajęcie nieruchomości na wniosek zainteresowanych stron bądź siły wyższej lub nagłej potrzeby zapobieżenia powstawaniu znacznej szkody.
-
Prowadzenie spraw i przygotowanie projektów decyzji związanych ze zwrotem wywłaszczonych nieruchomości, zwrotem odszkodowania, w tym także nieruchomości zamiennej oraz rozliczeniach z tytułu zwrotu i terminach zwrotu.
-
Sprawozdawczość z zakresu gospodarowania gruntami Skarbu Państwa.
-
WYDZIAŁ GEODEZJI I GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI |
||||
Lp. |
Imię i Nazwisko |
Nr budynku/ |
Nr telefonu |
Zakres obowiązków |
1 |
Bogdan Drożdż |
C-38 |
172 240 009 |
Naczelnik Wydziału - Geodeta Powiatowy |
2 |
Piotr Pasierb |
C-39 |
17 225 01 15 |
Z-ca Naczelnika Wydziału Prowadzenie spraw związanych z ewidencją gruntów Gminy Czarna, wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego |
3 |
Piotr Błahut |
C-37 |
178 512 207 |
ewid. gr. gm. Żołynia i Głuchów w gm. Łańcut zaświadczenia o posiadaniu gospodarstw rolnych |
4 |
Katarzyna Panek |
C-42 |
17 225 69 83 |
Klasyfikacja gleboznawcza gruntów, ochrona gruntów rolnych, wyłączenie gruntów rolnych z produkcji rolnej |
5 |
Ewelina Szpunar |
C-42 |
17 225 74 09 |
ewid. gr. m. Łańcut, zaświadczenia o posiadaniu gospodarstw rolnych |
6 |
Andrzej Majchrzak |
C-42 |
178 512 203 |
ewid. gr. gm. Łańcut zaświadczenia o posiadaniu gospodarstw rolnych |
7 |
Karina Grad Aneta Strzałba |
C-41 |
178 512 204 |
ewid. gr. gm. Białobrzegi, Markowa zaświadczenia o posiadaniu gospodarstw rolnych |
8 |
Kamila Prajs |
C-36 |
17 85 12 208 |
ewid. gr. gm. Rakszawa zaświadczenia o posiadaniu gospodarstw rolnych Naliczanie opłat za materiały PZGiK |
9 |
Joanna Paściak Iwona Rejman |
C-48 |
17 85 12 209 |
Gospodarka nieruch. S.P , odszkodowania |
POWIATOWY OŚRODEK DOKUMENTACJI GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ |
||||
1 |
Mieczysław Rejman |
A |
17 225 69 82 |
Kierownik Powiatowego Ośrodka |
2 |
Dorota Piejko |
A |
17 225 86 76 |
Inspektor - mapa numeryczna |
3 |
Marek Pruchnik |
A |
17 225 09 52 |
Obsługa - wydawanie materiałów, mapa numeryczna |
4 |
Monika Sniezek |
A |
17 225 09 52 |
Obsługa - wydawanie materiałów |
4 |
Joanna Flak Ewelina Szmuc |
A |
17 225 77 97 |
Przewodniczenie naradom koordynacyjnym |