Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
mgr Krzysztof OZGA
ul. Piłsudskiego 11 A (w budynku E starostwa), 37-100 Łańcut, I piętro,
tel. 17 225 01 56
Rzecznik przyjmuje strony:
Od poniedziałku do piątku w godzinach 13.00-15.00
Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje następujące zadania:
1) zapewnienia konsumentom bezpłatne poradnictwo i informację prawną w zakresie ochrony ich interesów;
2) składa wnioski w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występuje do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziała z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wytacza powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępuje, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
6) występuje w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jako oskarżyciel publiczny.